Jobat.be integreert als eerste in België looninformatie in jobadvertenties

Als eerste online rekruteringplatform in België biedt Jobat.be werkgevers voortaan de mogelijkheid om ook het voorgestelde loonpakket toe te voegen aan de jobadvertentie. Jobat Media werkt hiervoor samen met HR- en Well-being dienstverlener Attentia. Na het succes van de loonwijzer is het een volgende stap om werknemers meer transparantie te bieden en het taboe rond loon te doorbreken.

Meer transparantie voor werknemers

Het succes van de Jobat loonwijzer – waarbij werknemers hun loon kunnen vergelijken met dat van anderen – wees eerder al op een grote nood aan meer transparantie. Bovendien blijk uit de meest recente resultaten van de Jobat loonenquête dat zowel het loon als extralegale voordelen zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar. Werkgevers zetten dus sterk in op het loon om goede krachten in een krappe arbeidsmarkt te kunnen behouden. En ook de samenhang tussen het loon en de tevredenheid over de jobinhoud is toegenomen.

Mark Maldeghem, Business Director van Jobat Media: “Met het integreren van looninformatie in ons jobaanbod willen we zorgen voor meer transparantie en duidelijkheid, nog voor de start van het sollicitatieproces. Zo vergemakkelijken we de keuze voor de kandidaat, en vermijden we kostbaar tijdverlies voor de werkgever door afhakende sollicitanten.”

Keuzevrijheid voor werkgevers

Werkgevers die een job op Jobat.be plaatsen, krijgen vanaf nu onmiddellijk een loonindicatie voorgesteld. Ze kunnen ervoor kiezen om die te publiceren of om zelf informatie over het loon en extralegale voordelen in te vullen. Voor het aanleveren van de loongegevens per functiecategorie en per functie doet Jobat Media een beroep op de onafhankelijke expertise van Attentia.

Geoffroy Rubens, Strategic Rewards Consultant bij Attentia: “We beschikken over 150.000 loondata van meer dan 1.000 unieke bedrijven. Die zetten we graag in om samen met Jobat te streven naar meer transparantie over het loon. Wij stellen vast dat vooral de jongere generaties daarom vragen. Zij zijn het ook gewoon om via sociale media opener te communiceren en op het internet tal van onderzoeken te vinden waarmee ze zichzelf kunnen vergelijken met anderen.”

Sinds de nieuwe tool op 5 oktober werd gelanceerd, vermelden reeds 10% van de nieuwe jobs  salarisinformatie en/of extralegale voordelen. In totaal staan er al meer dan 1000 jobs op Jobat.be met deze informatie.

Sabrina Pinxten

Marketing Manager, Jobat

Over Jobat Media

Jobat Media biedt crossmediale oplossingen aan om een jobaanbieding te matchen met de beste kandidaten. Jobat.be is al jaren hét toonaangevende en innovatieve platform voor online rekruteren, met jobs, carrièretips en bedrijfsinformatie. Werkzoekenden kunnen er ook hun cv of een motivatievideo online zetten. Behalve op het web profileert Jobat Media zich ook in de nieuwsmerken van Mediahuis: De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Deze aanpak staat garant voor een ongeziene schaalgrootte, met nog meer bereik en een nog gediversifieerder aanbod. Jobat Media is ook de uitgever van MARK Magazine, de enige crossmediale publicatie dat volledig gewijd is aan employer branding. Via sterke verhalen brengt het werkgevers en werknemers dichter bij elkaar.

Alfons Gossetlaan 30 1702 Groot-Bijgaarden

www.jobat.be