Jobat Media gaat exclusief partnership aan met HR start-up Twegos

Online test matcht bedrijven en kandidaten op basis van hun waardenfit

Jobat Media zal vanaf het voorjaar 2017 kandidaten die zich inschrijven op Jobat.be, de kans bieden om via een online test de waarden die ze belangrijk vinden - zoals erkenning, daadkracht, innovatie, autonomie, zelfontplooiing of integriteit - te matchen met de waarden van bedrijven. Op die manier kunnen ze gericht op zoek gaan naar werkgevers waarmee ze een echte “waardenfit” hebben. De test is door het Belgische HR techbedrijf Twegos in samenwerking met de VUB ontwikkeld en medegefinancierd door het Vlaio. Het model werd empirisch getest bij Barco, Borealis Group, T-Groep, VDAB en VUB. Uit de anderhalf jaar durende onderzoeksfase bleek een zeer hoge correlatie tussen waardenfit van de werknemers met hun werkomgeving enerzijds, en hun betrokkenheid, tevredenheid, verloopintentie en taakprestatie anderzijds. Jobat.be zal als enige Belgische jobsite de volledige versie van de online test integreren.

Rekruteren op basis van waardenfit

Talrijke studies(*) en wereldwijde academische literatuur tonen aan dat werknemers van wie het waardenkader overeenkomt met dat van hun bedrijf, gelukkiger en geëngageerder zijn en bijgevolg beter presteren en langer trouw blijven aan hun werkgever. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat het verhogen van de werknemersbetrokkenheid voor veel HR-managers een belangrijke uitdaging is. De test van de Belgische HR start-up Twegos maakt het mogelijk om op een wetenschappelijke basis vast te stellen of het waardenkader van kandidaten en bedrijven overeenkomen.

Jobat Media zal kandidaten die zich inschrijven op Jobat.be de kans bieden om via hun computer, tablet of smartphone de online test te doen en de waarden die ze belangrijk vinden te matchen met de waarden van bedrijven. Op die manier zullen ze nog gerichter op zoek kunnen gaan naar werkgevers waarmee ze een “waardenfit” hebben. De test die samen met onderzoekers arbeids- en organisatiepsychologie van de VUB ontwikkeld werd, is gebaseerd op een algoritme dat voorspelt hoe gelukkig een kandidaat zich in een toekomstige werkomgeving gaat voelen.

Arend Van Itterbeek, CEO van Twegos: “Een breed en uitgebreid academisch onderzoek bij vijf grote Belgische organisaties toonde zulke hoge verbanden tussen waardenfit en prestaties op de werkvloer,  en - voor ons minstens even belangrijk - het persoonlijk geluk van medewerkers, dat we het als een missie beschouwen het waardenfitconcept een centrale plaats te bezorgen in een modern rekruteringsproces. Dankzij de waardenfit wordt ‘hiring for attitude’ een stuk makkelijker en objectiveerbaar. Het partnership met Jobat Media is een vitale stap in de realisatie van deze missie. Jobat maakt het immers mogelijk om alle Belgische werkzoekenden te matchen met duizenden bedrijven die via het jobplatform rekruteren. Daar zijn we bijzonder trots en blij om”.

Partner in innovatief rekruteren

Het partnership kadert in de strategie van Jobat Media om zich te blijven profileren als trendsetter en bevoorrechte “partner in innovatief rekruteren” van de Belgische werkgever.

Mark Maldeghem, Business Director van Jobat Media: “Als sterkste partner van werkgevers in België op vlak van rekrutering en employer branding zijn wij continu op zoek naar nieuwe technologieën die de perfecte match tussen werkgevers en kandidaten kunnen bewerkstelligen. Na de vernieuwing van de brand page en de lancering van verschillende video-oplossingen is het aanbieden van de online waardenfit-test een nieuw voorbeeld van onze drang naar innovatie ten dienste van kandidaten en bedrijven.”

(*) oa. Gallup's Q12 Meta-Analysis, Robert Half  - Salarisgids 2017, SD Worx Employee Engagement research

Over Twegos - Twegos is een Belgisch HR techbedrijf dat in samenwerking met de Vrije Universiteit Brussel (VUB) een online test ontwikkeld heeft die toelaat de waarden van een individu en deze van een organisatie te meten. Op basis van deze test wil Twegos mensen en bedrijven die elkaar versterken, samenbrengen. Onze tagline is niet voor niets “For Happier People & Healthier Companies”. Twegos biedt naast oplossingen voor rekrutering ook een employer branding toepassing, en maakt het mogelijk om waardenfit in talent management en change trajecten in te bouwen. Door zijn vernieuwende evidence based concept, en de brede toepassingsmogelijkheden hiervan, positioneert Twegos zich als een unieke partner van bedrijven en kandidaten.

Sabrina Pinxten

Marketing Manager, Jobat Media

Over Jobat Media

Jobat Media biedt crossmediale oplossingen aan om een jobaanbieding te matchen met de beste kandidaten. Jobat.be is al jaren hét toonaangevende en innovatieve platform voor online rekruteren, met jobs, carrièretips en bedrijfsinformatie. Werkzoekenden kunnen er ook hun cv of een motivatievideo online zetten. Behalve op het web profileert Jobat Media zich ook in de nieuwsmerken van Mediahuis: De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Deze aanpak staat garant voor een ongeziene schaalgrootte, met nog meer bereik en een nog gediversifieerder aanbod. Jobat Media is ook de uitgever van MARK Magazine, de enige crossmediale publicatie dat volledig gewijd is aan employer branding. Via sterke verhalen brengt het werkgevers en werknemers dichter bij elkaar.

Alfons Gossetlaan 30 1702 Groot-Bijgaarden

www.jobat.be