Jobat Media en Références gaan partnership aan rond nationaal aanbod

Jobat Media en Références bundelen hun krachten om een gemeenschappelijk nationaal aanbod te kunnen voorstellen. De twee entiteiten behouden niettemin hun onafhankelijkheid.

Jobat Media en Références, de twee belangrijkste spelers op het vlak van rekrutering in België, bundelen hun krachten in een commercieel partnership. Vanaf juni 2017 zullen ze bedrijven de meest geschikte en efficiënte oplossing kunnen aanbieden voor rekrutering en employer branding met een nationaal bereik, zowel in print als online. Dit dankzij het feit dat ze deel uitmaken van twee grote mediagroepen Mediahuis en Rossel, die op hun beurt sterke nieuwsmerken zoals De Standaard of Le Soir in hun aanbod hebben.

Dit partnership zal geen enkele impact hebben op de onafhankelijkheid van Jobat Media en Références. Ze behouden allebei hun bestaande aanbod van producten en zullen hun leiderspositie in Vlaanderen, Brussel en Wallonië ook verder blijven uitbouwen en versterken.

Rekening houdend met de strategische uitdagingen op het vlak van nationale rekrutering en employer branding, zijn Jobat Media en Références bijzonder tevreden met dit akkoord. Het zal beide platformen toelaten om zich wederzijds te versterken met elkaars expertise, dynamiek en sterke resultaten.

Mark Maldeghem, Directeur Jobat Media: “Dit partnership is een schitterende opportuniteit om naast onze leiderspositie in Vlaanderen ook onze aanwezigheid in Franstalig België te versterken. Met het online rekruteringplatform Jobat.be en de samenwerking met les Editions de l’Avenir is Jobat Media al actief in Franstalig België. Het nieuwe aanbod biedt nu ook een oplossing voor klanten van Jobat Media die breder en op nationaal niveau willen communiceren. Ik ben dan ook heel tevreden met deze nieuwe samenwerking.”

Hervé Lagache, Business Unit Manager Références: “Gezien onze leidersposities op de Belgische markt en de complementariteit van het bereik van onze printmedia en online rekruteringsplatformen, is deze samenwerking voor ons vanzelfsprekend. In Jobat Media vinden we een sterke partner die onze ambitie deelt om klanten optimaal bij te staan bij hun behoefte aan communicatie rond rekrutering en employer branding. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit partnership zal bijdragen aan een nog betere service voor onze klanten.”

Sabrina Pinxten

Marketing Manager, Jobat Media

Over Jobat Media

Jobat Media biedt crossmediale oplossingen aan om een jobaanbieding te matchen met de beste kandidaten. Jobat.be is al jaren hét toonaangevende en innovatieve platform voor online rekruteren, met jobs, carrièretips en bedrijfsinformatie. Werkzoekenden kunnen er ook hun cv of een motivatievideo online zetten. Behalve op het web profileert Jobat Media zich ook in de nieuwsmerken van Mediahuis: De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Deze aanpak staat garant voor een ongeziene schaalgrootte, met nog meer bereik en een nog gediversifieerder aanbod. Jobat Media is ook de uitgever van MARK Magazine, de enige crossmediale publicatie dat volledig gewijd is aan employer branding. Via sterke verhalen brengt het werkgevers en werknemers dichter bij elkaar.

Alfons Gossetlaan 30 1702 Groot-Bijgaarden

www.jobat.be